Útvonal
A RAJT/CÉL QR-kód (a Decathlon parkolójában, a Frundi mellett a gyülekezési pont tábla hátulján található) leolvasását követően a kört a Szanatórium irányában kezdjük. A Frundit elhagyva jobbra kanyarodunk, a kereszteződésnél a műúton balra az emelkedőre fordulva sétálunk a piros kereszt jelzésig (itt már látszik szemben a szanatórium), ott balra betérünk az erdőbe. Innen egyenesen sétálunk a megközelítőleg 1,5 km-re található elágazásig, ahol is a piros háromszög jelzést követve jobbra fordulunk.
Aki járatos a turistajelzések szimbolikájában, a háromszögből itt már sejteni fogja, hogy a következő szakasz nem lesz gyerekjáték. Ebben nem is fogunk csalódni. Fél km-en 130 méter szintemelkedés vár ránk a Gerecse egyik legszebb ösvényén, hogy megérkezzünk a Ranzinger Vince-kilátó lábához.
A kilátótól enyhén balra vezet egy vadregényes erdei ösvény, amit végig egyenesen követve egy tisztásra érünk, közepén tájfutó berkekben jellegfának tökéletesen megfelelő gyönyörű girbegurba fa. A tisztáson áthaladva a salakos úton jobbra, majd a tanösvényre érve balra tartva hamarosan meglátjuk a Turul madarat egy szűk ösvényt választva jobbra. Az ösvényről kiérve pont szemben találjuk magunkat a 2. QR kóddal.
Csekkolás után a Gerecse kapuja mögötti salakos ösvényen végigsétálva jobbra vesszük az irányt, a P jelzést követve.
Ahol a P útvonala kiér egy műútra, ott kell keresni jobb oldalon a P+ jelzést. Ha megtaláltuk, akkor a jobbos után rögtön forduljunk balra, mint ahogyan az a térképen is látszik.

A P+ jelzésről 5,5 km-nél váltunk a S jelzésre, majd 7,7 km-nél a K-re, mely egyben a Mária-út nevű zarándokút egy szakasza is. Utóbbi kereszteződés nagyon élesen (visszafelé) fordul balra (itt, 7,7 km-nél kell keresni a 3. QR-kódot az útjelző táblán N47.586750 E18.452330), ha nem figyelünk, könnyű elmenni mellette. A K/Mária-út egészen Vértestolnáig fog elkísérni (ezen az úton találjuk a 4. QR-kódot. Pár km-rel Vértestolna előtt van egy kereszteződés, ami után az út mindkét oldalán van El Camino jelzés. Ez a K és a Camino kereszteződése, és a bal oldali fa melletti oszlopon van a kód (N47.6065230 E18.4763820), aminek a határát 11,1 km megtétele után az első Szent Jakab zarándokút jelzések fogják mutatni.

Az El Camino jelzésein egészen Spanyolországig futhatnánk, de most csak Vértestolnán fog keresztül vezetni. A faluban találunk működő nyomós kutat, boltot és egy buszmegállót is, ahonnan óránként indulnak buszok Tatára. Utóbbira azért reméljük, hogy nem lesz gyakran szükség. A civilizációs vívmányok ára a körülbelül 2 kilométernyi aszfalt, ami a terepcipők talpára nem biztos, hogy jó hatással lesz, ezt érdemes számításba venni a felszerelés megválasztásánál. 15,9 km-nél Vértestolnát elhagyva, nem messze a stációk utolsó állomásától egy póznán található a 5. QR-kód (N47.637320 E18.442570), itt kell élesen (visszafelé) balra fordulni a kód leolvasása után a P jelzésre, ami egy rövid lejtő után rövidesen egy viszonylag komoly emelkedővel fogja próbára tenni az állóképességünket. A Kappan-bükk keleti oldalán fél kilométer alatt közel 100 méternyi szintet kell megmászni. A jó hír, hogy ez az utolsó komoly megpróbáltatás, innentől néhány kisebb dombot leszámítva igazi örömfutás vár ránk. A piros szakaszon navigáció szempontjából kicsit jobban oda kell figyelni, mivel az Arany-lyuk környékén a S jelzés többször keresztezi a P-t. A lényeg, hogy a tisztásra érve a mezőgazdasági terület végig a jobb kezünk felé essen, és kövessük a P jelzést, amit 21,2 km-nél a P+, majd a már ismert szakaszon visszafelé a Decathlonhoz vezet majd végig enyhén lejtős befutónk.
A díjazást rejtő ládák a Decathlon Burger King felőli bejárata melletti kerítésen találhatóak.

Útvonal:
Alltrails útvonal
GPS Track letöltés
Javasolt, bővített útvonal

Ellenőrző pontok:
QR kód 1 - Decathlon parkoló RAJT:
Koordináta: N47.60342, E18.38731
Leírás: Decathlon parkolóban zöld tábla hátulján. (légvonalban Frundi gumis mellett)

QR kód 2 - Turul Emlékmű:
Koordináta: N47.588177, E18.407858
Fa oszlopon a madár mögött, az ösvényről kiérve rögtön szemben.

QR kód 3 - Koldusszállás:
Koordináta: N47.586750 E18.452330
Leírás: Útjelző tábla (6 utat jelez). Itt fordulj balra élesen vissza (hajtűkanyar)!

QR kód 4 - Kék és zarándok utak kereszteződése:
Koordináta: N47.6065230 E18.4763820
Leírás: Kék-Camino kereszteződés, út bal oldalán található fa melletti oszlopon.

QR kód 5 - Tolna vége:
Koordináta: N47.637320 E18.442570
Leírás: Egyedülálló pózna Vértestolna határában a Stációk után az út bal oldalán. Itt fordulj élesen vissza balra!

QR kód 6 - Decathlon pakoló CÉL:
Koordináta: N47.60342, E18.38731

A szervezők fenntartják a jogot, hogy előre be nem jelentett helyeken is ellenőrizzék a futókat.